Tezler
Son Güncelleme:
Yazar | Tez Başlığı | Danışman(lar)ı | Yılı | Türü |
---|---|---|---|---|
Hatice Şebnem Çetken-Aktaş | Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Rehberli Oyun Sırasındaki Deneyimleri ve Söylemleri |
Doç. Dr. Serap Sevimli Çelik |
2024 | Doktora |
Melike Kandemir | Dış Mekân Oyun Ve Öğrenmede Ebeveyn Katılımı (Dmoö): Eyleme Dayalı Uygulamalar |
Doç. Dr. Serap Sevimli Çelik |
2024 | Doktora |
Aykut Karamanlı | Türkiye'de Çevrimiçi Platformlarda En Çok Satılan Oyuncakların Gelişimsel Alanlara ve Becerilere Göre Dağılımının İncelenmesi |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden |
2024 | Yüksek Lisans |
Tuğba Yıkılmaz | Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Yaşamlarında Dijital Cihazların Rolü: Ebeveynlerin Deneyimleri |
Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan |
2024 | Yüksek Lisans |
Şeyda Karan | Erken Çocukluk Eğitimi Sınıflarında Çocukların Katılım Hakları: Çoklu Vaka Çalışması |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden |
2024 | Doktora |
Olcay Ketenci | Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Logografik Okuma Becerilerini ve Temel Kavram Bilgilerini Desteklemek için Yazı ve Görsel İçeren Çevresel Uyaranları Kullanma |
Prof. Dr. Refika Olgan |
2024 | Doktora |
İclal Uluışık | The Relationship between Preschool Teacher Candidates' Cognitive Flexibility Levels and their Beliefs about Integrating Environmental Education into Early Childhood Education |
Prof. Dr. Refika Olgan |
2024 | Yüksek Lisans |
Esra Akcabağ | Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitiminde Göçmen ve Mülteci Çocuklara İlişkin Alanyazının Sistematik Bir İnceleme |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden |
2024 | Yüksek Lisans |
Begüm Canaslan Akyar | Erken Çocukluk Eğitimcilerinin Birinci Derece, İkinci Derece Engeller ve Dijital Yetkinlikleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi |
Doç. Dr. Serap Sevimli Çelik |
2024 | Doktora |
Gözdenur Işıkcı | Mülteci Çocuklarla Çalışan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yolculuğu: Deneyimleri, Güçlü Yönleri ve İhtiyaçları |
Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan Ortak Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Elif Karslı Çalamak |
2024 | Doktora |
Hilal Doğan | 60-72 Aylık Çocuğu Olan Ebeveynleri̇n Medya Okuryazarlık Düzeyleri̇ İle Medya Aracılık Davranışları Arasındaki̇ İli̇şki̇ni̇n İncelenmesi |
Dr. Öğr. Üyesi Volkan Şahin |
2024 | Yüksek Lisans |
Hasret Köklü Yaylacı | KIBO Eğitsel Robotik Temelli Etkinliklerin Okul Öncesi Çocukların Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkisi |
Prof. Dr. Refika Olgan |
2024 | Doktora |
Gamze Günce Çalışkan | Okul Öncesi Çocukların Yaratıcılığının Desteklenmesinde Öğretmenlerin Bildirdiği Uygulamaların ve Çevresel Ortamların İncelenmesi |
Doç. Dr. Serap Sevimli Çelik |
2024 | Yüksek Lisans |
Arjin Bingöl | Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Çokkültürlülük Algı ve Özyeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi |
Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan |
2024 | Yüksek Lisans |
Ayşe Susam | Okul Öncesi Sınıflarda YouTube Kullanımı: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Bildirimlerine Dayalı Uygulamaları Hakkında Bir Araştırma |
Dr. Öğr. Üyesi Volkan Şahin |
2023 | Yüksek Lisans |
Seden Demirtaş İlhan | Okul Öncesi Eğitim Sınıflarında Gelişime Uygun Teknoloji Kullanımı Üzerine bir Çoklu Durum Çalışması |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden |
2023 | Doktora |
Seçil Cengizoğlu | Okul Öncesi Dönem Çocuklarının ve Annelerinin Organik Atıkların Geri Dönüşümüne İlişkin Bilgilerinin ve Annelerin Konuşma Stilinin Çocukların Bellek Çıktıları Üzerindeki Rolünün İncelenmesi |
Prof. Dr. Refika Olgan |
2023 | Doktora |
Betül Yılmaz Çam | Okul Öncesi Dönem Çocukları için Resimli Mizah Tarzları Ölçeğinin Geliştirilmesi |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden |
2023 | Doktora |
Güneş Ezgi Demirci | Ebeveynlerin Bireysel Olarak ve Çocukları ile Birlikte Gerçekleştirdikleri Çevre Dostu Davranışların Araştırılması |
Prof. Dr. Refika Olgan |
2023 | Yüksek Lisans |
Funda Eda Tonga Çabuk | Okul Öncesi Çocuklara Yönelik Bir Bilinçli Farkındalık Programının Geliştirilmesi: Tasarım Tabanlı bir Çalışma |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden |
2023 | Doktora |
Hazal Serpen | Ekolojik Sistemler Teorisi Çerçevesinde Okul Öncesi Hareket Eğitimi |
Doç. Dr. Serap Sevimli Çelik |
2023 | Yüksek Lisans |
Bengi Nur İşler | Çocukların Bilimsel Süreç Becerileri ile Ebeveynlerin Bilimsel Okuryazarlık Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan |
2023 | Yüksek Lisans |
Ümit Ünsal Kaya | Okul Öncesi Dönemde Aile Bağlılığı, Aile Memnuniyeti ve Ev Okuryazarlık Ortamı Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi |
Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan Ortak Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Dilek Altun |
2023 | Doktora |
Nazlı Berfin Yapar | Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Üstbiliş Becerileri ile Ailelerinin ve Öğretmenlerinin Yılmazlıkları Arasındaki İlişki |
Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan |
2023 | Yüksek Lisans |
Turan Gülçiçek | Cinsiyet Ayrımı Gözetmeyen Etkinliklerin 48-60 Aylık Çocukların Toplumsal Cinsiyet Kalıp Yargılarına Etkisinin İncelenmesi |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden |
2023 | Doktora |
Qimti Paienjton | Türkiye'deki Mülteci ve Yerel Topluluklar arasındaki Sosyal Uyumu Güçlendirmede bir Devlet Anaokulunda Yapılan Müdahale Programının Potansiyeli |
Doç. Dr. Elif Karslı-Çalamak |
2023 | Yüksek Lisans |
Müge Ongur | Elektronik Hikaye Kitaplarının Farklı Grup Büyüklüklerinde Hikayeyi Anlama ve Kelime Edinimi Becerilerine Yönelik Etkisi |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden Ortak Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Dilek Altun |
2023 | Yüksek Lisans |
Nilgün Erzincan | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Cinsiyetçi Dil Kullanımlarının ve Cinsiyetçi Dil Kullanımına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden |
2023 | Yüksek Lisans |
Elif Düzgün | Eko ve Eko Olmayan Okullardaki Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Bildirimlerine Dayalı Enerji Tasarrufu Davranışları |
Prof. Dr. Refika Olgan |
2022 | Yüksek Lisans |
Yonca Kızılgün | Popüler bir Türk Çizgi Filmindeki Sürdürülebilir Eylemler ve Söylemler: 7R Üzerine bir İçerik Analizi |
Prof. Dr. Refika Olgan |
2022 | Yüksek Lisans |
Nida Altıparmak | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Çizgi Filmlerinde Verilen Toplumsal Cinsiyet Mesajlarına Yönelik Görüşleri ve Öz Bildirime Dayalı Pratikleri |
Dr. Öğr. Üyesi Volkan Şahin |
2022 | Yüksek Lisans |
Fatma Yalçın | Türkiyedeki Orman Anaokulu Uygulamaları: Kurucu, Öğretmen ve Ebeveynlerin Orman Pedagojisine İlişkin Bilgileri |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden |
2022 | Doktora |
Elif Naz Altaş | Okul Öncesi Dönem Çocuklarıın Özbakım Davranışlarının İncelenmesi: Öğretmen ve Veli Raporları |
Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan |
2022 | Yüksek Lisans |
Ezgi Çiftçi | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Oyun Algıları |
Dr. Öğr. Üyesi Serap Sevimli-Çelik |
2022 | Yüksek Lisans |
Öznur Gümüştekin | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Dayanıklılığa İlişkin İnançları ve Öz-Bildirimlerine Dayalı Uygulamaları |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden |
2022 | Yüksek Lisans |
Gizem Nur Şakar | Çocukların Sosyal Problem Çözme Becerisi: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüş ve Uygulamalarının Fenomenolojik Bir Çalışması |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden |
2022 | Yüksek Lisans |
Rabia Turgut Kurt | Okul Öncesi Dış Mekanlarında Riskli Oyun: Öğretmen Tutum ve Görüşleri |
Dr. Öğr. Üyesi Serap Sevimli-Çelik |
2022 | Yüksek Lisans |
Tuba Özgül | Çevre Okuryazarlığı Temsilleri: 48-72 Aylık Çocuklara Yönelik Resimli Öykü Kitaplarının İçerik Analizi |
Prof. Dr. Refika Olgan |
2022 | Yüksek Lisans |
Hilal Asena Cangül | Okul Öncesi Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerileri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan |
2022 | Yüksek Lisans |
Nur Banu Yiğit | Ebeveynleri Boşanmış Çocuklarda Davranış Sorunlarının İncelenmesi: Erken Çocukluk Dönemi Öğretmenlerinin Görüş ve Uygulamalarına İlişkin Fenomenolojik Bir Araştırma |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden |
2022 | Yüksek Lisans |
Zeliha Demirci Ünal | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocukların Sosyal Becerilerini Desteklemelerine Yönelik Programa Dayalı Deneyimlerinin İncelenmesi |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden |
2022 | Yüksek Lisans |
Sabiha Üzüm | Erken Çocukluk Eğitimcilerinin Duygu Düzenlemesi ve Duygu Sosyalleştirmesi |
Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan |
2022 | Yüksek Lisans |
Gamze Nur İnönü | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Soru Sorma Yöntemi ile İlgili İnanış ve Öz-Bildirimlerine Dayalı Uygulamaları: Soru-Cevap Döngüsü ve Soru Türleri |
Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan |
2022 | Yüksek Lisans |
Ayşenur Mumcuoğlu | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çember Zamanı Hakkındaki Uygulamaları ve İnanışları |
Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan |
2022 | Yüksek Lisans |
Nur Alaçam | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Portfolyo Uygulamalarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi: Türkiye ve ABD'den Örnekler |
Prof. Dr. Refika Olgan Ortak Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Yeşim Çapa-Aydın |
2022 | Doktora |
Tuba Eren Öcal | Serbest Parçaların Günlük Etkinliklerde Kullanımı Konusunda Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüş ve Uygulamaları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2021 | Doktora |
Emine Deniz Koyuncu | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuklarla Felsefe Hakkındaki Görüşlerinin Çocuklarla Felsefe Deneyimi Yoluyla İncelenmesi | Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan | 2020 | Yüksek Lisans |
Mustafa Çetin | Ortak Ebeveynlik ve Eğitimde Aile Katılımı: Güdüsel İnançların Arabuluculuk Rolleri | Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan | 2020 | Doktora |
Fatma Demirci | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Disiplinler Üstü Yaklaşım Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi | Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan | 2020 | Yüksek Lisans |
Melike Kandemir | Erken Çocukluk Eğitiminde Açık Hava Zamanı Uygulamaları: Öğretmen ve Veli Görüşleri | Dr. Öğr. Üyesi Serap Sevimli-Çelik | 2020 | Yüksek Lisans |
Eda Sevinç | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Alan Gezilerinin Süreçlerine İlişkin İnanç ve Uygulamaları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2019 | Yüksek Lisans |
Sevil Meran | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının, Serbest Oyun ve Serbest Oyunda Öğretmen Rolleri Hakkındaki İnanışları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2019 | Yüksek Lisans |
İdil Seda Ak | Montessori Yaklaşımında Bütünleştirme Uygulamalarına İlişkin Montessori Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2019 | Yüksek Lisans |
Elif Güvelioğlu | Türk Akademik Dergilerde Yayınlanan Okul Öncesi Eğitimi ile İlgili Makalelerin İçerik Analizi | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2019 | Yüksek Lisans |
Ahmet Sami Konca | Ev Ortamındaki Dijital Aktivitelerde Ebeveyn ve Küçük Çocuklar Arasındaki Etkileşimlerin İncelenmesi | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2019 | Doktora |
Sümeyye Sancak | Grup Theraplay Metodunun Sınıf Ortamında Uygulamasının Okulöncesi Çocukların Sosyal Becerileri Ve Problem Davranışları Üzerine Etkisi | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2019 | Yüksek Lisans |
Betül Yılmaz | Erken Çocukluk Döneminde Mizahın Öğretmen ve Çocuk Açısından İncelenmesi | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2019 | Yüksek Lisans |
Yasemin Ermiş Atasever | Ailelerin ve Öğretmenlerin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Aile ile Çalışma Rolüne İlişkin Bakış Açıları | Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan | 2019 | Yüksek Lisans |
Aysun Ata Aktürk | Okul Öncesi Eğitimde Stem Temelli Aile Katılımlı Bir Mühendislik Tasarım Müfredatının Geliştirilmesi | Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan | 2019 | Doktora |
Merve Özger Arslan | Çocuk Televizyon Programlarındaki Sosyal Temsiller: Türkiye’de Anadili Türkçe Olmayan Çocuklara Yönelik Çalışma | Dr. Öğr. Üyesi Volkan Şahin | 2019 | Yüksek Lisans |
Nursel Yılmaz | Çocukların Matematiksel Örüntüleri Tanımlama Ve Genellemesinde Varsayımsal Öğrenme Rotalarının Etkisi ve Göz İzleme Teknolojisinin Katkısı | Dr. Öğr. Üyesi Volkan Şahin | 2019 | Doktora |
Nafia Kübra Karakaya | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Bir Araştırma | Dr. Öğr. Üyesi Volkan Şahin | 2019 | Yüksek Lisans |
Meryem Gülhan | Erken Çocukluk Eğitiminde Oyun: Serbest Oyun Zamanında Öğretmen Rollerinin Araştırılması | Dr. Öğr. Üyesi Serap Sevimli-Çelik | 2019 | Yüksek Lisans |
Kadriye Akdemir | Anaokulu Çocuklarının Yapı-İnşa Oyunu Zamanında Gösterdikleri Uzamsal/Mimari Tasarım Beceriler | Dr. Öğr. Üyesi Serap Sevimli-Çelik | 2019 | Yüksek Lisans |
Funda Eda Tonga | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilinçli Farkındalık Hakkında Görüşlerinin İncelenmesi | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2018 | Yüksek Lisans |
Muhammet Ali Karaduman | Türk Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocukların Toplumsal-Geleneksel ve Ahlaki Olayları Kavrayış Biçimlerine İlişkin İnanışları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2018 | Doktora |
Şebnem Feriver Gezer | Türkiye’deki ve Almanya’daki Erken Çocukluk Eğitsel Bağlamlarındaki Okul Öncesi Çocuklarının Sistemsel Düşünme Becerileri | Prof. Dr. Refika Olgan | 2018 | Doktora |
Ezgi Şenyurt | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Geri Dönüşüm Davranışlarının Planlanmış Davranış Teorisine Entegre Edilen Ek Değişkenler Aracılığıyla Yordanması | Prof. Dr. Refika Olgan | 2018 | Yüksek Lisans |
Hasret Köklü | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi | Prof. Dr. Refika Olgan | 2018 | Yüksek Lisans |
Elif Buldu | Pedagojik Dökümasyon Uygulamalarının Öğretmenlerin Okul Öncesi Sınıflarında Demokratik Değerlerlerin Geliştirilmesine Yönelik Uygulamalarına Etkisi | Prof. Dr. Refika Olgan | 2018 | Doktora |
Tuğçe Esra Terzioğlu | Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Duygusal Becerileri ile Öğretmenlerinin ve Annelerinin Duygusal Zekaları Arasındaki İlişki | Prof. Dr. Refika Olgan | 2018 | Yüksek Lisans |
Tuba Mumcu | Sosyal Medya Ürünlerinin Aile Katılımındaki Rolü: Ebeveyn ve Öğretmen İletişim Perspektifi | Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan | 2018 | Yüksek Lisans |
Gözdenur Işıkcı | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Ailelerle Çalışma Öz Yeterliliğinin Anne Baba Eğitimi Dersi İle İlişkilendirilmesi | Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan | 2018 | Yüksek Lisans |
Rabia Filik Uyanık | Okul Öncesi Dönem Çocukları Annelerinin Eğitimde Aile Bağlılığını Belirleyen Faktörlere Dair Medyanın Etkisi | Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan | 2018 | Yüksek Lisans |
Şule Alıcı | Mesleki Gelişim Programının Eleştirel Medya Okuryazarlığı Aracılığıyla Türk Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim ile İlgili Mesleki Gelişimlerine Etkisinin Araştırılması | Dr. Öğr. Üyesi Volkan Şahin | 2018 | Doktora |
Hatice Şebnem Çetken | Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Oyun Tercihlerinin Dış Mekân Oyun Alanı Tasarımları Açısından İncelenmesi | Dr. Öğr. Üyesi Serap Sevimli-Çelik | 2018 | Yüksek Lisans |
Begüm Canaslan | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Oyunseverlik Özellikleri ve Oyunseverlik ile İlgili Görüşleri | Dr. Öğr. Üyesi Serap Sevimli-Çelik | 2018 | Yüksek Lisans |
Berna Sicim Sevim | Okul Öncesi Dönemi Çocuklarının Oyun Severliklerinin Çevre Ve Sosyal Becerileri İle İlişkilerinin Araştırılması | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2017 | Doktora |
Seden Demirtaş İlhan | Türkiye’de Yapılan Okul Öncesi Eğitim Konulu Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2017 | Yüksek Lisans |
Turan Gülçiçek | Ebeveynlerin Erkek Okul Öncesi Öğretmenleri ile İlgili Algılarının İncelenmesi | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2017 | Yüksek Lisans |
Selda Aras | Erken Çocukluk Döneminde Öz-Düzenleme ve Üstbilişsel Becerilerin Desteklenmesi: Pedagojik Dokümantasyon Uygulamaları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2017 | Doktora |
Simge Yılmaz | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 5 Yaş Grubu Çocukların Biyofilisinin ve Çocuklar ile Annelerinin Açık Alan Tercihlerinin Araştırılması | Prof. Dr. Refika Olgan | 2017 | Doktora |
Sümeyra Eryiğit | 4-6 Yaş Resimli Öykü Kitaplarında Çocuk ve Yetişkin Arasındaki Süregelen Dokunsal İletişim | Prof. Dr. Refika Olgan | 2017 | Yüksek Lisans |
Nisan Cansu Ertan | Bir Baba ve Anne Karşılaştırması: Aile Katılımı Kararlarını Belirleyen Faktörler | Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan | 2017 | Yüksek Lisans |
Esra Merdin | Erken Çocukluk Döneminde Elektronik Medya Kullanımı ve Ebeveyn Rolü | Dr. Öğr. Üyesi Volkan Şahin | 2017 | Yüksek Lisans |
Çağla Öneren Şendil | Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıflarındaki Çocukların Akran İlişkileri ve Akranlar Arası Problem Durumları Hakkındaki İnanış ve Uygulamaları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2016 | Doktora |
Dilek Altun | Okul Öncesi Dönem Erken Okuryazarlık Becerilerinin Eviçi ve Sınıf Okuryazarlık Ortamları ile Olan İlişkisinin Çok Düzeyli Analizi |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden Ortak Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Catherine E. Snow |
2016 | Doktora |
Metehan Buldu | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Yatkınlık Gelişimleri ve Uygulamaları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2016 | Doktora |
Sultan Erikli | Okul Öncesi Çocukları için Bir Değerler Eğitimi Programının Geliştirilmesi ve Uygulanması | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2016 | Yüksek Lisans |
Deniz Kahriman | Eko ve Eko Olmayan Eğitim Kurumları Arasında Erken Çocukluk Eğitimcilerinin Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi Uygulamalarının Karşılaştırılması | Prof. Dr. Refika Olgan | 2016 | Doktora |
Tuna Coşkun | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocukların Katılım Haklarına İlişkin İnançları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2015 | Yüksek Lisans |
Özden Özkanoğlu | Okul Öncesi Öğretmenlerinin İlk Yıllar Programı'nda Farklılaştırılmış Öğretim Hakkında Görüş ve Uygulamaları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2015 | Doktora |
Fatma Yalçın | Dış Mekan Oyunlarına Yönelik Kültürlerarası Bir Çalışma: Aile ve Öğretmen Perspektifleri | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2015 | Yüksek Lisans |
Nur Alaçam | Öğretmen Adaylarının Aile Katılımına Yönelik Öz-Yeterlik İnançlarının Genel Öz-Yeterlik İnançları ve Aile Katılımına Yönelik Bariyer Algıları ile İlişkilendirilmesi | Prof. Dr. Refika Olgan | 2015 | Yüksek Lisans |
Celal İler | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Eğitimi Hakkındaki İnançlarının Kişilik Özelliklerine İlişkin Olarak İncelenmesi | Prof. Dr. Refika Olgan | 2015 | Yüksek Lisans |
Şenil Ünlü Çetin | Erken Çocukluk Döneminde Baba Katılımı: Çocukların, Annelerin Ve Babaların Baba Katılımına Yönelik Algılarının Karşılaştırılması | Prof. Dr. Refika Olgan | 2015 | Doktora |
Havva Ayça Alan | 4-6 Yaş Resimli Öykü Kitaplarında Sürdürülebilir Eylemler: 7R’ye Göre Bir İçerik Analizi Çalışması | Prof. Dr. Refika Olgan | 2015 | Yüksek Lisans |
Aysun Ata | Öğretmen-Çocuk İletişim Becerileri ve Öz-Yeterlik İnançlarını Etkileyen Faktörler: Okul Öncesi Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma | Doç. Dr. Hasibe Özlen Demircan | 2015 | Yüksek Lisans |
Aysun Turupcu | Okul Öncesi Eğitimde Bir Değerlendirme Aracı Olarak Gözlem: Öğretmenlerin Görüş ve Uygulamaları Üzerine Bir Fenomenolojik Durum Çalışması | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2014 | Yüksek Lisans |
Elif Buldu | Okul öncesi eğitiminde kalite değişkenlerinin ileriki fen başarılarına olan etkisinin ülkeler arası ve Türkiye bazındaki değişkenler açısından incelenmesi | Prof. Dr. Refika Olgan | 2014 | Yüksek Lisans |
Dilek Altun | Okul Öncesi Dönemi Çocuklarının Okumaya Karşı Tutumları ile Ev İçi Okuryazarlık Ortamının İlişkisinin Araştırılması |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden Ortak Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Douglas K. Hartman |
2013 | Yüksek Lisans |
Ramazan Sak | Türk Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Merkezli Eğitim Hakkındaki İnanış ve Uygulamaları |
Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden Ortak Tez Yöneticisi: Prof. Dr. George S. Morrison |
2013 | Doktora |
İkbal Tuba Şahin | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Gelişime Uygun Sınıf Yönetimi ile İlgili İnanış ve Uygulamaları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden
|
2013 | Doktora |
Burcu Özçelik | İngilizce Konuşan Oyuncakların Okul Öncesi Çocuklarının İngilizce Kelime Gelişimlerine Etkisi | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden
Ortak Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Çiler Hatipoğlu |
2013 | Yüksek Lisans |
İrem Bezcioğlu Göktolga | Okul Öncesi Kurumlarda Görev Yapan Yabanci Dil Öğretmenlerinin Erken Dil Öğrenimi ve Bu Konuda Karşılaştıkları Zorluklar Hakkındaki Özbildirimleri | Prof. Dr. Refika Olgan | 2013 | Yüksek Lisans |
Seçil Cengizoğlu | Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim Programının Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İnsan-Çevre İlişkisi Algısına Etkisinin İncelenmesi | Prof. Dr. Refika Olgan
Ortak Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Gaye Tuncer Teksöz |
2013 | Yüksek Lisans |
Zişan Güner | Okulöncesi Öğretmen Yetiştirme Programlarında Çevre Eğitimi: Öğretmen Adaylarının Algıları ve İnanışları | Prof. Dr. Refika Olgan
Ortak Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Jale Çakıroğlu |
2013 | Yüksek Lisans |
Nursel Yılmaz | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri ve Öğretim Amaçlı Bilgisayar Kullanımına Yönelik Algılanan Özelliklerinin Araştırılması | Prof. Dr. Refika Olgan | 2013 | Yüksek Lisans |
Şule Alıcı | Anasınıfına Devam Eden Çocuklar için Azalt, Tekrar Kullan, Geri Kazan Eğitimi | Prof. Dr. Refika Olgan
Ortak Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Ceren Öztekin |
2013 | Yüksek Lisans |
Burcu Utku | Okul Öncesi Çocuklarının Doğal Kesir Bilgilerinin İncelenmesi | Prof. Dr. Refika Olgan
Ortak Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Çiğdem Haser |
2013 | Yüksek Lisans |
Feride Tezcan | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Yaştaki Üstün Zekalı Çocuklara ve Eğitimlerine Yönelik Algıları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2012 | Yüksek Lisans |
Selda Aras | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi için Öğretim Düzenlenmesine Yönelik Algı ve Uygulamalarının İncelenmesi | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2012 | Yüksek Lisans |
Hasibe Özlen Demircan | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Gelişimsel Uygunluk Uygulamaları ve Aile Katılımı: Öğretmen ve Anne-Baba Görüşleri | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2012 | Doktora |
Songül Kaya | Anaokulunda Sınıf Kurallarının Belirlenme ve Uygulanma Sürecinin İncelenmesi | Prof. Dr. Refika Olgan | 2012 | Yüksek Lisans |
Zeynep Akdağ | Göreve Yeni Başlayan Okulöncesi Öğretmenlerinin Kariyer Algıları, Beklentileri, Kaygıları Ve Devlet Okullarındaki Deneyimleri | Doç. Dr. Çiğdem Haser | 2012 | Doktora |
Asiye Parlak Rakap | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuklarda Öz-Disiplin Gelişimine İlişkin Algıları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2011 | Doktora |
Berna Sicim | Okula Hazırbulunuşluk: Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları Dersinden Sonra Görüşlerindeki Farklılıklar | Prof. Dr. Refika Olgan | 2011 | Yüksek Lisans |
Hatice Elif Kalaycıoğlu | Resim-Kelime Oyunlarının ve Cinsiyetin Dört Yaş Çocukların İngilizce Kelime Performansına Etkisi: Deneysel Bir Araştırma | Prof. Dr. Refika Olgan
Ortak Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Gölge Seferoğlu |
2011 | Yüksek Lisans |
Simge Yılmaz | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Çocukluk Eğitimi Döneminde Yaratıcılık Hakkındaki Görüşleri | Prof. Dr. Refika Olgan | 2011 | Yüksek Lisans |
Muhammet Ali Karaduman | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleklerine İlişkin Tutumlarında Cinsiyetin ve Cinsiyet Rolünün Etkisinin İncelenmesi | Prof. Dr. Refika Olgan | 2011 | Yüksek Lisans |
Özden Özer | Disiplinlerüstü Yaklaşım Temelli Bütünleşik Eğitim Programı Üzerine Bir Durum Analizi: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşleri | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2010 | Yüksek Lisans |
Metehan Buldu | İnandıklarını Yapabiliyorlar Mı? Okul Öncesi Öğretmenlerinin Değerlendirmeye Yönelik Görüş ve Uygulamalarının İncelenmesi | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2010 | Yüksek Lisans |
Çağla Öneren Şendil | 5 – 6 Yaş Çocuklarında Sosyal Yetkinlik ve Davranış Sorunlarının, Akran Kabulü, Mizaç ve Cinsiyet Açısından İncelenmesi | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2010 | Yüksek Lisans |
Elif Öztürk | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen ve Sanat Etkinliklerinin Bütünleştirilmesi Konusundaki Bakış Açıları ve Deneyimlerindeki Değişikliklerin İncelenmesi: Durum Çalışması | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2010 | Doktora |
Şenil Ünlü | Babamın Çocuğu, Çocuğumun Babası Olmak: 0-8 Yaş Aralığında Çocuğu Olan Babaların ve Onların Kendi Babalarının Çocuk Bakımına Katılım Paternlerinin Incelenmesi | Prof. Dr. Refika Olgan | 2010 | Yüksek Lisans |
Deniz Kahriman Öztürk | Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Farklı Çevre Konularına Karşı Tutumları | Prof. Dr. Refika Olgan
Ortak Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Gaye Tuncer Teksöz |
2010 | Yüksek Lisans |
Sevil Altıparmak | Erken Çocukluk Döneminde Ebeveynlerin Okuma-Yazmaya Hazırlık Konusundaki Görüşleri | Prof. Dr. Refika Olgan | 2010 | Yüksek Lisans |
Şebnem Feriver Gezer | Sürdürülebilirliğin Hizmetiçi Eğitim ile Okul Öncesi Eğitime Entegre Edilmesi: Dönüştürücü Öğrenmeye Yönelik Bir Çaba | Prof. Dr. Refika Olgan
Ortak Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Gaye Tuncer Teksöz |
2010 | Yüksek Lisans |
İkbal Tuba Şahin | Sınıf Yönetiminde Fiziksel Ortam Konusunda Okul Öncesi Öğretmenlerinin Algıları Üzerine Nitel Bir Çalışma | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden
Ortak Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Hanife Akar |
2009 | Yüksek Lisans |
Hüsniye Nihan Ölmez | Bursa İlinde Devlet Tiyatroları ve Özel Tiyatrolar Tarafından 2008-2009 Tiyatro Sezonu İçinde Sahnelenen Çocuk Oyunlarının İncelenmesi | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Berna Erdiller | 2009 | Yüksek Lisans |
Nesli Özdemir | Ailelerin İlköğretimde Aile Katılımı ile ilgili Görüşleri | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Berna Erdiller | 2009 | Yüksek Lisans |
Elif Öztürk | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sanatın Diğer Etkinliklerle Bütünleştirilmesi Konusundaki İnanışları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden
Ortak Tez Yöneticisi: Dr. Öğr. Üyesi Burcu Akbayrak |
2008 | Yüksek Lisans |
Zeynep Akdağ | Okulöncesi Eğitimin Hikaye Anlatma Becerilerini Nasıl Etkilediğinin İncelenmesi | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Berna Erdiller | 2008 | Yüksek Lisans |
Hoş Gülsüm | Çoklu Engelli Çocuklara Sahip Annenin Deneyimlerinin İncelenmesi | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Berna Erdiller | 2008 | Yüksek Lisans |
Aslı Ünlüsoy | “Örümcek Adam Fenomeni” Çocukların Süper Kahramanları Anlamlandırma Biçimleri | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2007 | Yüksek Lisans |
Sema Sönmez | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Yönelik Tutumları ve Bunun Sınıfta Uygulanan Fen Etkinliklerinin Sıklığına Etkisi | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2007 | Yüksek Lisans |
Rukiye Kaya | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Aile Katılımı ile İlgili Tutumları | Prof. Dr. Feyza Tantekin-Erden | 2007 | Yüksek Lisans |
Tuba Eren | Ev ve Okul Arasındaki Köprü: Okul Öncesi Eğitimde Portfolio | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Berna Erdiller | 2007 | Yüksek Lisans |
Belkıs Tekmen | Ankara İlindeki Okulöncesi Eğitim Kurumlarının Yapısal ve İşlevsel Kalitesi Üzerine Bir Çalışma | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Berna Erdiller | 2005 | Yüksek Lisans |