Projects
Last Updated:
22/04/2022 - 10:04
Project Title | Researcher(s) | Duration | Type |
---|---|---|---|
Teachers Close to Borders: Uncovering Teachers Practices as They Work to Enact Equitable Teaching with Refugee Children | Elif Karslı Çalamak Feyza Tantekin Erden |
2021-2023 | TUBITAK Project |
Increasing the Motivations of Male Pre-school Teacher Candidates |
Ramazan Sak |
2021-2021 | TUBITAK Project |
An Investigation on Parent Engagement, Parent Involvement and Parent Education Views of In-service Pre-school Teachers | Hasibe Özlen Demircan Ezgi Şenyurt Mustafa Çetin |
2018-2021 | Project Supported by Higher Education Institutions |
StART: Science through ART |
Sara Banu Akkaş |
2019-2019 | H2020 Project |
Ortak Geçmişe Yönelik Ebeveyn-Çocuk Konuşmalarının 60-72 Aylık Çocukların Sürdürülebilir Kalkınma Konularına İlişkin Bellek Gelişimine Etkisi: Vermikompostlama Çalışması | Refika Olgan Seçil Cengizoğlu |
2018-2019 | Project Supported by Higher Education Institutions |
Özel Yeteneklilere Yönelik Öğretim Programı Geliştirme Projesi | Refika Olgan Uğur Sak |
2018-2019 | Project Supported by Other Official Institutions |
Outdoor Play Areas Through the Eyes of Children | Serap Sevimli Çelik Hatice Şebnem Çetken |
2018-2019 | Project Supported by Higher Education Institutions |
Preparing Active Learning Environments in Early Childhood Years | Serap Sevimli Çelik Hasibe Özlen Demircan |
2017-2019 | Project Supported by Higher Education Institutions |
Doğada Öğreniyorum, Doğada Öğretiyorum | Sibel Sönmez Refika Olgan |
2018-2018 | TUBITAK Project |
An Investigation of Pre-school Teacher Candidates’ Beliefs About Outdoor Play | Feyza Tantekin Erden Fatma Yalçın |
2017-2017 | Project Supported by Higher Education Institutions |
Anne ve Çocuk Arasında Geçmişe Yönelik ve Etkinlik Sırasında Yapılan Konuşmaların Çocuğun Bellek Gelişimine ve Öğrenmesine Etkisi: Kompost Etkinliği Örneği | Refika Olgan Seçil Cengizoğlu |
2017-2017 | Project Supported by Higher Education Institutions |
Pre-school Science, Technology, Engineering Arts and Mathematics (STEAM) Education: Training Kits, Teacher Training, and Summer School Practice | Hasibe Özlen Demircan Nazmiye Temiz Sonnur Öztürk Ezgi Şenyurt Ceren Öztekin Zeynep Betül Aydemir Gamze Günce Demirbaş Aysun Ata Aktürk |
2016-2017 | Project Supported by Higher Education Institutions |
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çözümü Olmayan Matematik Problemlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi | Refika Olgan Seçil Cengizoğlu |
2016-2016 | Project Supported by Higher Education Institutions |
Okul Öncesi Çocuklarının Çevre-İnsan İlişkisi Üzerine Algıları: Boylamsal Takip Çalışması | Refika Olgan Seçil Cengizoğlu |
2014-2015 | Project Supported by Higher Education Institutions |
Erken Çocukluk Döneminde Baba Katılımı: 4-6 Yaş Grubu Çocukların, Annelerin ve Babaların Baba Katılımına Yönelik Algılarının Araştırılması | Refika Olgan | 2014-2015 | Project Supported by Higher Education Institutions |
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Etik Sorumlulukları Hakkında Algı ve Görüşlerinin İncelenmesi | Refika Olgan Seçil Cengizoğlu |
2012-2013 | Project Supported by Higher Education Institutions |
60-72 Aylık Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sürdürülebilir Yaşam Çerçevesinde Çevrelerini Nasıl Algıladıklarının İncelenmesi | Refika Olgan Seçil Cengizoğlu |
2012-2013 | Project Supported by Higher Education Institutions |
An Examination of the Parents’ Views and Preferences of Toy Selection According to the Gender of their Children | Feyza Tantekin Erden | 2012-2012 | Project Supported by Higher Education Institutions |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşlerinin İncelenerek Geliştirilmesi | Refika Olgan | 2011-2011 | Project Supported by Higher Education Institutions |
An Investigation of Pre-school Teachers’ Beliefs and Practices on Teaching Science through Art-Based Activities | Feyza Tantekin Erden | 2010-2010 | Project Supported by Higher Education Institutions |
0-8 Yaş Aralığında Çocuğu olan Babaların Kendi Babalarıyla Yaşadıkları İlişkinin ve Bazı Demoğrafik Özelliklerinin Çocuklarının Bakımına Katılım Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi | Refika Olgan | 2010-2010 | Project Supported by Higher Education Institutions |
Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejilerine ve Disiplin Problemlerine Karşı Tutumları | Refika Olgan | 2010-2010 | Project Supported by Higher Education Institutions |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerin Fen Bilgisi Eğitimi | Refika Olgan | 2010-2010 | Project Supported by Higher Education Institutions |
Development of An Effective Classroom Management Model: Practices and Approaches |
Feyza Tantekin Erden Hanife Akar |
2007-2010 | TUBITAK Project |