Research

Last Updated:
22/04/2022 - 10:04
Project Title Researcher(s) Duration Type
Teachers Close to Borders: Uncovering Teachers Practices as They Work to Enact Equitable Teaching with Refugee Children Elif Karslı Çalamak
Feyza Tantekin Erden
2021-2023 TUBITAK Project
Increasing the Motivations of Male Pre-school Teacher Candidates

Ramazan Sak
Feyza Tantekin Erden
İkbal Tuba Şahin Sak
Çağla Öneren Şendil
Necdet Taşkın
Nuran Tuncer

2021-2021 TUBITAK Project
An Investigation on Parent Engagement, Parent Involvement and Parent Education Views of In-service Pre-school Teachers Hasibe Özlen Demircan
Ezgi Şenyurt
Mustafa Çetin
2018-2021 Project Supported by Higher Education Institutions
StART: Science through ART

Sara Banu Akkaş
Ali Eryılmaz
Eray Şentürk
İlker Koç
Hasibe Özlen Demircan
Işıl İşler Baykal

2019-2019 H2020 Project
Ortak Geçmişe Yönelik Ebeveyn-Çocuk Konuşmalarının 60-72 Aylık Çocukların Sürdürülebilir Kalkınma Konularına İlişkin Bellek Gelişimine Etkisi: Vermikompostlama Çalışması Refika Olgan
Seçil Cengizoğlu
2018-2019 Project Supported by Higher Education Institutions
Özel Yeteneklilere Yönelik Öğretim Programı Geliştirme Projesi Refika Olgan
Uğur Sak
2018-2019 Project Supported by Other Official Institutions
Outdoor Play Areas Through the Eyes of Children Serap Sevimli Çelik
Hatice Şebnem Çetken
2018-2019 Project Supported by Higher Education Institutions
Preparing Active Learning Environments in Early Childhood Years Serap Sevimli Çelik
Hasibe Özlen Demircan
2017-2019 Project Supported by Higher Education Institutions
Doğada Öğreniyorum, Doğada Öğretiyorum Sibel Sönmez
Refika Olgan
2018-2018 TUBITAK Project
An Investigation of Pre-school Teacher Candidates’ Beliefs About Outdoor Play Feyza Tantekin Erden
Fatma Yalçın
2017-2017 Project Supported by Higher Education Institutions
Anne ve Çocuk Arasında Geçmişe Yönelik ve Etkinlik Sırasında Yapılan Konuşmaların Çocuğun Bellek Gelişimine ve Öğrenmesine Etkisi: Kompost Etkinliği Örneği Refika Olgan
Seçil Cengizoğlu
2017-2017 Project Supported by Higher Education Institutions
Pre-school Science, Technology, Engineering Arts and Mathematics (STEAM) Education: Training Kits, Teacher Training, and Summer School Practice  Hasibe Özlen Demircan
Nazmiye Temiz
Sonnur Öztürk
Ezgi Şenyurt
Ceren Öztekin
Zeynep Betül Aydemir
Gamze Günce Demirbaş
Aysun Ata Aktürk
2016-2017 Project Supported by Higher Education Institutions
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çözümü Olmayan Matematik Problemlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi Refika Olgan
Seçil Cengizoğlu
2016-2016 Project Supported by Higher Education Institutions
Okul Öncesi Çocuklarının Çevre-İnsan İlişkisi Üzerine Algıları: Boylamsal Takip Çalışması Refika Olgan
Seçil Cengizoğlu
2014-2015 Project Supported by Higher Education Institutions
Erken Çocukluk Döneminde Baba Katılımı: 4-6 Yaş Grubu Çocukların, Annelerin ve Babaların Baba Katılımına Yönelik Algılarının Araştırılması Refika Olgan 2014-2015 Project Supported by Higher Education Institutions
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Etik Sorumlulukları Hakkında Algı ve Görüşlerinin İncelenmesi Refika Olgan
Seçil Cengizoğlu
2012-2013 Project Supported by Higher Education Institutions
60-72 Aylık Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sürdürülebilir Yaşam Çerçevesinde Çevrelerini Nasıl Algıladıklarının İncelenmesi Refika Olgan
Seçil Cengizoğlu
2012-2013 Project Supported by Higher Education Institutions
An Examination of the Parents’ Views and Preferences of Toy Selection According to the Gender of their Children Feyza Tantekin Erden 2012-2012 Project Supported by Higher Education Institutions
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşlerinin İncelenerek Geliştirilmesi Refika Olgan 2011-2011 Project Supported by Higher Education Institutions
An Investigation of Pre-school Teachers’ Beliefs and Practices on Teaching Science through Art-Based Activities Feyza Tantekin Erden 2010-2010 Project Supported by Higher Education Institutions
0-8 Yaş Aralığında Çocuğu olan Babaların Kendi Babalarıyla Yaşadıkları İlişkinin ve Bazı Demoğrafik Özelliklerinin Çocuklarının Bakımına Katılım Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi Refika Olgan 2010-2010 Project Supported by Higher Education Institutions
Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejilerine ve Disiplin Problemlerine Karşı Tutumları Refika Olgan 2010-2010 Project Supported by Higher Education Institutions
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerin Fen Bilgisi Eğitimi Refika Olgan 2010-2010 Project Supported by Higher Education Institutions
Development of An Effective Classroom Management Model: Practices and Approaches

Feyza Tantekin Erden

Hanife Akar

2007-2010 TUBITAK Project